prasmes

Digitālās prasmes mūsdienās ir neatņemama skolotāja profesionālās darbības sastāvdaļa. Tās ļauj ne tikai efektīvāk sazināties ar skolēniem, vecākiem un kolēģiem, bet arī digitāli organizēt mācību saturu un izmantot daudzveidīgas tiešsaistes platformas, kas padara mācību procesu mūsdienīgāku, interaktīvāku un skolēniem saistošāku.

21. augustā pirmskolas un vispārizglītojošo skolu pedagogi, kā arī atbalsta personāls no dažādām Limbažu novada izglītības iestādēm piedalījās apmācībās projekta Nr.4.2.1.5/1/24/I/001 “Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai” ietvaros. Mācībās īpaša uzmanība tika veltīta valsts izstrādātajām mācību platformām skolo.lv un mape.gov.lv, kas ir būtiski rīki skolotāja ikdienas darbā.

Apmācību dalībnieki iepazinās ar plašu aktuālu tēmu loku. Dažas no tām: mākslīgā intelekta darbības principi un tā izmantošana izglītībā, tostarp kā uzdot jautājumus ChatGPT, praktiski piemēri, kā arī iespējamie riski un ētiskie aspekti. Tika iepazītas arī citas noderīgas digitālās platformas, piemēram, Canva, Datorium.ai un Zoom.

Nodarbības vadīja Anžela Džafarova – Datorium vadītāja un pedagoģe ar vairāk nekā 20 gadu stāžu, strādājot gan augstskolās, gan skolās. Anžela ir arī digitālo iemaņu trenere, kā arī CodeWeek un DigiEduHack Eiropas Komisijas iniciatīvu vēstniece Latvijā.

Digitālo prasmju attīstība sniedz pedagogiem iespēju būt elastīgiem, radošiem un gataviem strādāt ar mūsdienu skolēniem. Tā ir būtiska investīcija kvalitatīvākā, daudzveidīgākā un skolēniem aizraujošākā mācību procesā.

Saistītas tēmas

Izglītība