izglitiba

ESF Plus projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros Limbažu novada pirmsskolas pedagoģiskie darbinieki devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Valmieras novada pirmsskolām ar mērķi veidot sadarbību, metodiskā atbalsta tīklojumu un gūt jaunu pieredzi katra izglītojamā mācību vajadzību nodrošināšanā un individuālā atbalsta sniegšanā.

Brauciena dalībnieki apmeklēja Valmiermuižas PII “Burtiņš”, kur rīta cēlienā piedalījās mācību procesa atklātajos vērojumos dažāda vecuma grupās, iepazinās ar darba pieredzi mācību centros, darba tematisko plānošanu, mācību procesa diferenciācijas iespējām, strādājot pa apakšgrupām, sadarbības ar ģimeni darba formām, kā arī guva idejas mācību materiāla dažādošanai. Pēc vērojumiem iestādes vadītāja Ivaise Melkere vadīja diskusiju par pirmsskolā aktuāliem jautājumiem, saņēma atgriezenisko saiti par atklātajiem vērojumiem un atbildēja uz mūsu kolēģu jautājumiem. Guvām iedvesmu, kā sistēmiski sakārtotā izglītības iestādē, strādājot komandā, radīt mierīgu, attīstošu vidi katra bērna izaugsmei.

Pēcpusdienas cēlienā Valmieras PII “Sprīdītis” pieredzējusī vadītāja Sarmīte Indriksone iepazīstināja ar savas iestādes pieredzi atbalsta sniegšanā bērniem ar valodas traucējumiem. Iestādes lepnums – valodas terapijas centrs, kurā atbalsta personāls kompleksi sniedz atbalstu ne tikai PII “Sprīdītis” bērniem, bet arī bērniem no citām novada izglītības iestādēm. Varējām vērot, kā funkcionāli un jēgpilni iekārtot attīstošu vidi bērna valodas attīstības sekmēšanai. Sensoro spēju veicināšanai iekārtota īpaša sensorā taka, kur bērni relaksējas, vingrina sīko pirkstu muskulatūru, šķirojot dažāda materiāla priekšmetus, darbojas ar gaismas galdiem, saņem smilšu terapiju. Guvām idejas, kā jaunākajās grupās, kad noris bērnu valodas attīstības aktīvākais posms, par mācību materiālu daudzveidīgi izmanto ar kulinārijas krāsām krāsotus graudus.

Noslēgumā jāatzīmē, ka pieredzes apmaiņas brauciens sniedza Limbažu novada pirmsskolu pedagogiem gan profesionālu iedvesmu, gan praktiskus risinājumus pedagoģiskā darba pilnveidei. Iegūtās idejas par mērķtiecīgu mācību vides iekārtošanu, individuāla atbalsta nodrošināšanu un sadarbības veicināšanu starp pedagogiem, atbalsta personālu un ģimenēm stiprinās turpmāko darbu katrā izglītības iestādē. Brauciens apliecināja, ka pārdomāta, uz bērna vajadzībām balstīta pieeja un profesionāļu savstarpējais tīklojums ir būtisks priekšnoteikums kvalitatīvam un iekļaujošam mācību procesam.

Ligita Dambe

Limbažu novada pirmsskolas metodiskās jomas vadītāja

Saistītas tēmas

Izglītība