Izglītība
skola3

Darba dienas rīts skolas 4.stāvā vienmēr sākās ar lielu kņadu, jo uz savu bērnu dārza grupiņu sarodas mūsu paši mazākie iemītnieki – pirmsskolas grupiņas “Bitītes” audzēkņi. Sirsnīgs apskāviens vai sasveicināšanās ar audzinātājām ir ikdienas neatņemama sastāvdaļa. Lielā rosība var sākties! Grupiņas dienas darba kārtība ir izveidota ar attēlu kartītēm un katrs mazais ķipars ieskatoties tajā uzzina, kas tālāk jādara. Kad norādīta darbība ir paveikta, kartiņa pārvietojas uz darbu kastīti, lai atgrieztos darāmo darbu sarakstā jau nākamajā dienā.

Kas redzams šajās kartītēs? Šeit ir skolotāja Mārīte (Ozola), pie kuras dodas tie bērni, kuriem ir logopēdijas un sensorās nodarbības, skolotāja savā darbā izmanto arī Aba terapijas metodes. Skolotāja Inese (Lancere), kura māca bērniem dziedāt un iet rotaļās, kā arī gatavot svētku priekšnesumus ar kuriem iepriecināt vecākus un skolas biedrus. Skolotāja Madara (Ansone), kura vienmēr spēj atrast kādu sportisku nodarbi katram bērnam un visiem kopā. Ilgi gaidītas ir kanisterapijas nodarbības pie skolotājas Ingūnas (Tihomirovas), kura savas nodarbības vada kopā ar mūsu četrkājainajiem draugiem sunīšiem. Kādu atslābinošu un koriģējošu vingrinājum stājas un fiziskās sajūtas uzlabošanai vada skolotāja – fizioterapeite Agnese (Runce), šīs nodarbības noslēgumā vienmēr ir bonusiņš – bumbu baseins. Daudzu un dažādu mazo figūriņu un priekšmetu pārvaldniece ir skolotāja Elīna (Grīnberga), kura vada Montesori nodarbības mācot bērniem patstāvību, neatkarību, attīsta koncentrēšanās spējas.

Ikdienas izzinošās un mācību nodarbības kā arī socializācijas un audzināšanas process notiek audzinātāju – skolotāju Kitijas (Rebaines) un Evas (Devītes) vadībā. Bērnu dārza telpa ir iekārtota pa mācību jomām: matemātika, dabaszinības, sociāli – pilsoniskā, tehnoloģiju. Nodarbības tiek organizētas bērnam atbilstošā tempā un laikā, kad viņš ir maksimāli atvērtāks izzināt un uzzināt. Mazo audzēkņu ļoti iecienīta vieta, kur darboties, ir IGLU kluči, ar tiem tiek papildinātas fiziskās nodarbības, nodrošinātas sensorās stimulācijas iespējas, iztēli veicinošas, rosinošas rotaļas veidojot no klučiem mājas, mašīnas, raķetes, u.c. aizraujošas lietas. Šādas rotaļās bērni uzlabo savas sadarbības un sociālās prasmes, veicina valodu, iztēli, lomu veidošanu. Viena no dienas mīļākajām daļām ir laiks, kad audzinātāja individuālā sadarbībā ar bērnu darbojās pie sensorā gaismas galda. Maiga gaisa, kas maina krāsas, rada brīnišķīgu vidi atklājumiem un aizrautīgai laika pavadīšanai, pētot gaismas un krāsu mijiedarbību ar dažādiem materiāliem, tā attīstot bērna sīko motoriku, maņas un novērošanas spējas.

Ikviens bērns ir īpašs, bet katram ir savs ceļš ejams. Pirmsskolas izglītības pakāpē notiek bērna personības un individualitātes veidošanās. Galvenais vecāku uzdevums ir izvērtēt un pieņemt lēmumu par labu sava bērna nākotnei. Mēs esam atvērti gan informatīvajā, gan sadarbības jomā, tādēļ tuvāk ar mūsu darbu varat iepazīties skolas mājas lapā: www.lnsp.lv, facebook profilā: Limbažu novada speciālā pamatskola, vai atbraucot pie mums ciemos un iepazīties klātienē, par ciemošanās laiku vienojoties iepriekš.

Lai katrs mazais asniņš izaug sev vislabvēlīgākajā vietā un vidē!

Limbažu novada speciālās pamatskolas direktores vietniece audzināšanas jomā Dace Lāce.