Jaunieši Izglītība
erasmus +

Mani Erasmus+ projekta mobilitātes piedzīvojumi sākās 12.jūnijā, kad mums mācību gads jau beidzies, bet dažās citās Eiropas skolās tas vēl turpinās. Šoreiz brauciens uz Čehijas Republiku, skolu Ostravā, projekta “Esi īsts draugs nevis viltīgs varmāka” (Be a True Buddy, Not a False Bully) ietvaros. Šī bija pirmā tikšanās klātienē. Pirms tam mums bija tikšanās tikai tiešsaistē.

No skolas izbraucām plkst. 8.45, jo bija jāpaspēj uz lidmašīnu plkst.13.50. Pavisam mēs bijām seši braucēji. Man, Martai, Diānai un skolotājai Baibai tas bija pirmais lidojums dzīvē ar lidmašīnu. Turpceļā mums bija divi lidojumi. Ar pirmo lidmašīnu izjūtas bija daudz savādākas nekā ar otro. Lidmašīnai paceļoties, es sāku no bailēm raudāt, bet ar otro jau vairs tā nebija. Ļoti priecājos, ka izvēlējos darīt, kā skolotāja Ilze ieteica, un priecājos, ka nevienu reizi ausis neaizkrita. Laimīgi nolaidāmies Varšavas lidostā. Visi kopā devāmies paēst un tad gaidījām nākamo lidojumu uz Krakovu Polijā. Krakovā, izkāpjot no lidmašīnas salona, varējām apskatīt arī lidmašīnas pilota kabīni. Tas bija ļoti interesanti. Pēc tam mēs devāmies meklēt “Flixbus” autobusa pieturu, lai dotos uz Ostravas pilsētu Čehijā. Autobuss bija jāgaida aptuveni četras stundas. Tikmēr uzkodām līdzi paņemto ēdamo, taisījām foto sesiju un pastaigājāmies. Pašā vēlā vakarā iekāpām autobusā un devāmies uz Ostravu. Ostravā bijām krietni pēc pusnakts. Bijām noguruši un viesnīcā aizmigām pavisam ātri.

13.06. Otrā dienā pamodāmies plkst. 7.00. Paēdām brokastis un plkst. 9.30 satikāmies ar Ostravas skolas skolotāju, galveno projekta koordinatoru Tomašu, lai kopā ar pārējiem projekta partneriem dotos uz skolu. Tur mūs sagaidīja ar tādu interesantu maizi, uzdāvināja mapi ar nedēļas plānu un divām kartēm, kā arī pildspalvu ar Ostravas skolas nosaukumu, iepazināmies ar pārējiem skolēniem un skolotājiem, apskatījām skolu. Pēc tam veidojām piespraudes un ar pūšamajām krāsām apzīmējām T-kreklus atbilstoši projekta tēmai. Man ļoti patika zīmēt uz T-krekla un veidot piespraudes. Vēlāk mūs uzcienāja ar garšīgiem saldējumiem. Plkst. 13.00 devāmies uz kafejnīcu pusdienās. Pēc tam devāmies uz pilsētas centru, bijām arī lielveikalā, jo pēkšņi mūs pārsteidza spēcīgs lietus un vajadzēja kaut kur patverties. Kad lietus mitējās, devāmies uz interesantu torni, no kura pavērās skaists skats uz visu Ostravu. Tas bija pasakaini! Tad mums bija brīvais laiks, apskatījām Ostravas centru un klāt jau vakariņu laiks. Atpakaļ ceļā uz viesnīcu satikām arī itāļu grupiņu. Viņi tramvajā dziedāja un visiem bija ļoti interesanti. Viesnīcā bijām ap plkst. 22.00 un devāmies katrs uz savām istabiņām gulēt.

14.06. Otrdienas rīts iesākās ļoti agri, jo plkst. 06.19 jau bijām tramvaja pieturā, lai brauktu uz vilcienu staciju un dotos uz Čehijas galvaspilsētu - Prāgu. Braucām gandrīz četras stundas. Vispirms devāmies uz Prāgas vecpilsētu, lai apskatītu slaveno pulksteni. Tas uzstādīts 1410. gadā un ir trešais vecākais astronomiskais pulkstenis pasaulē un vecākais, kas darbojas arī mūsdienās. Pēc tam mēs braucām ar kuģīti pa Vltavas upi un izbaudījām vecpilsētu. Bija ļoti interesanti, man patika! Redzējām Prāgas pili un daudz citas vēsturiskās ēkas. Apskatījām pili arī pastaigas laikā, redzējām sardzes maiņu, gājām pāri slavenajam Kārļa tiltam, kur bija ļoti daudz skaistu skulptūru par Jēzu Kristu. Un klāt pusdienlaiks. Pēc tam turpinājām pastaigu pa vecpilsētu. Iespaidīga bija Svētā Nikolaja baznīca. Tā bija tik ļoti skaista, liela un krāšņa! Man ļoti, ļoti patika to apskatīt un redzēt tās skaistās skulptūras ar Jēzu Kristu! Turpat netālu no baznīcas bijām tādā kā muzejā -apskatījām bruņinieku bruņas, vairogus, agrāko dzīvojamo mājas iekšējo iekārtojumu, kā arī daudz ko citu interesantu. Pēc tam mums bija brīvais laiks - braucām ar metro, nopirkām suvenīrus, pastaigājāmies. Plkst. 20.32 jau bijām vilcienā atpakaļ ceļā uz Ostravu. Ap plkst. 01.00 beidzot tikām viesnīcā. Gara un iespaidiem bagāta bija šī burvīgā diena!

15.06. Trešdien mums bija tāda viegla diena. Cēlāmies plkst. 08.00. Paēdām brokastis un kopā ar pārējiem projekta dalībniekiem devāmies uz Ostravas centru. Šī gājiena mērķis bija teātris, kurā mums Ostravas skolas skolēni rādīja skečiņu par fizisko vardarbību. Bija arī dažādas sadraudzēšanās aktivitātes. Arī pašiem jauktās grupās bija jāizspēlē mazs skečiņš par vardarbību un kā ar to tikt galā. Pēc tam mums bija brīvais laiks, lai paēstu pusdienas un viesnīcā sapucētos vakara kopīgajai ballītei. Ballītē visi kopīgi dejojām un labi pavadījām laiku. Tā ilga apmēram līdz plkst. 22.00. Man patika, jo bija forši! Pēc ballītes devāmies atpakaļ uz viesnīcu.

16.06. Ceturtdien mūsu diena iesākās plkst. 07.00. Ap plkst. 10.00 ar autobusu devāmies uz dabas muzeju - parku. Apskatījām seno laiku baznīcu, klēti, dažādas senatnīgas saimniecības ēkas un citus koka namiņus, mēģinājām iztēloties, kā cilvēki dzīvoja senatnē. Nopirkām arī pa kādam suvenīram. Pēc pastaigas visi kopā devāmies pusdienās. Mums bija divi ēdieni. Man viss labāk garšoja rīsi ar zaļumiem un tītaru nekā zupa. Pēc pusdienām devāmies ar autobusu “iekarot” Čehijas augstākās vietas – uz Pustevny virsotni (1020 m v.j.l.). Patiesībā, mēs ar pacēlāju braucām uz kalna virsotni. Šis pacēlājs uzbūvēts 1940. gadā un bija pirmais Eiropā. Pašreizējais darbojas kopš 1987. gada. Uzbraukuši pašā augšā, varējām brīvi pastaigāties. Es ar skolotāju Baibu divatā gājām apskatīt tornīti, kuram no sākuma pagājām garām, bet toties atradām labu vietu, kur pavērās pasakains skats uz pilsētu un kalniem. Kad devāmies atpakaļ, tad arī atradām meklēto tornīti. Bijām jau gana izstaigājušies, kad pienāca ziņa, ka tuvojas negaiss. Mums bija mazliet jāpasteidzas, jo negaisa laikā pacēlājs tiek apturēts. Braucot lejā, jau sāka ducināt pērkons un zibeņot. Skats bija ļoti skaists un vienlaicīgi drusku baiss. Mazliet bailīgi, bet bija ļoti interesanti! Bijām ļoti noguruši, devāmies atpakaļ uz viesnīcu. Vakariņās mums bija pica. Un tad jau arī miedziņš klāt.

17.06. Mēs atkal modāmies ap plkst. 07.00. Pēc brokastīm atvadījāmies no itāļu grupas, jo viņi devās mājās ātrāk. Tad visi devāmies uz Ostravas pilsētas daļu – Vitkovici. No 1828. līdz 1998. gadam šī vieta bija melno ogļu ieguvei un neapstrādāta tērauda ražošanai, jo 1828.gadā te uzcēla metalurģijas rūpnīcu. Tas bija sākums unikālai vietai rūpnieciskai ražošanai. Šobrīd šīs industriālais gigants (Dolní Vitkovice) kļuvis par ne mazāk unikālu izglītības, kultūras un sociālo centru, kas ir arī tūristu iecienīta vieta. Tur varēja apskatīt zemūdeni, veco kopējamo mašīnu, radioaparātus, magnetolas un daudz ko citu. Mēs izmēģinājām, kā ražot elektrību ar velosipēdu, pētījām, klausījāmies, darbojāmies praktiski. Nevar visu aprakstīt, kas tur bija, bet bija ļoti interesanti. Man visvairāk patika, ka varēju paspēlēt pašus pirmos sintezatorus. Noslēgumā mums katram iedeva sertifikātus par piedalīšanos aktivitātēs. Pēc tam devāmies uz lielveikalu, paēdām un izbaudījām brīvo laiku līdz pat vakariņām. Viesnīcā bijām ap plkst. 22.

18.06. Sestdien cēlāmies ļoti agri – plkst. 4.30, jo bija jāpaspēj uz autobusu plkst.6. Ap desmitiem bijām Krakovā, nokavējām autobusu uz lidostu, tad nu mēs gaidījām nākamo. Lidojums no Krakovas uz Varšavu bija plkst. 12.00. Kamēr gaidījām, mēs mazliet ar meitenēm pastaigājām pa lidostu, nopirkām kaut ko ēdamu un dzeramu. Un tad lidojums no Varšavas uz Rīgu. Rīgas lidostā nolaidāmies plkst.18. Protams, visi bijām laimīgi, ka esam droši nolaidušies. Devāmies pēc saviem koferiem. Taču mūs tur sagaidīja ne pārāk patīkams pārsteigums. Mūsu bagāžas līdz Latvijai nemaz nebija nonākušas. Bet nekas. Sarakstījām visus dokumentus par pazudušo bagāžu un devāmies uz mūsu busiņu, kurš mūs atveda līdz skolai. Mēs visi bijām ļoti noguruši un busiņā gulējām. Pie skolas bijām ap plkst. 22.00.

Ceļojums man ļoti patika! Bija ļoti interesanti! Paldies skolas direktorei par iespēju piedalīties šādos projektos un gūt jaunu pieredzi, redzēt daudz ko jaunu un iepazīt citas valsts kultūru! Kaut vairāk būtu šādu iespēju mācīties ne tikai skolas solā, bet doties jaunos izaicinājumos un iegūtās zināšanas izmantot citās dzīves situācijās!

Dažus mirkļus no Erasmus brauciena var apskatīt šeit: http://bit.ly/3ZTrQ3S

Ar Erasmus+ projekta brauciena iespaidiem dalījās 8.klases skolniece Adriana Belova