Projekti, fondu aktualitātes
Pāles un Baumaņu Kārļa Viļķenes pamatskolās aizvadītas radošo tehnoloģiju centra “Mazā Brīnumzeme” nodarbības

Eiropas Savienības fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” Karjeras attīstības atbalsta programmas ietvaros ar iespēju izvērtēt karjeras iespējas un veikt pašnovērtējumu, Pāles un Baumaņu Kārļa Viļķenes pamatskolās 1.novembrī nodarbības vadīja radošo tehnoloģiju centrs “Mazā Brīnumzeme”.
Izglītības un radošo tehnoloģiju centra “Mazā Brīnumzeme” darbnīcu nodarbības bija izzinošas, radošas un pārdomas rosinošas, jo skolēni guva izpratni par profesiju daudzveidību, kas nepieciešama apdzīvotu vietu veidošanai, uzturēšanai, satiksmes drošības nodrošināšanai (arhitekts, inženieris, ceļu uzturētājs, policists, metinātājs, programmētājs, galdnieks, elektriķis, elektroniķis, mākslinieks, menedžeris, grāmatvedis u.c.).














Skolēniem tika dota iespēja izmēģināt un apgūt prasmes, kas nepieciešamas veidojot modeļus, iepazīt tehnoloģijas, kas darbina miniatūrus vilcienus, auto un fabrikas; pārbaudīt, atkārtot un nostiprināt zināšanas par satiksmes drošību. Veidojot maketus skolēni varēja attīstīt telpisko domāšanu, izprast programmēšanas, mehatronikas prasmju nepieciešamību nākotnes profesijās, tādējādi mudinot viņus apgūt eksaktos mācību priekšmetus.
No skolēnu atsauksmēm:
“Es uzzināju daudzas dažādas lietas par programmēšanu, un tas bija ļoti interesanti! Saprast un redzēt, kā izskatās mazās mašīnītes, kā darbojas stūrēšana un visi tie mazie sensori...” (Uģis Elvijs Trušinskis, 9.klase)
''Pēc tikšanās sapratu, kā izveidot uzņēmumu un cik grūti ir sākumā, cik grūti ir dabūt naudu, atrast sponsorus. Uzzināju, cik dārgi maksā modeļu, mazo rotaļlietu, detaļas. Zinu, ka nav vērts apgūt profesijas, kuras drīz vien vairs nebūs vajadzīgas, jo viss tiks datorizēts.'' (D. Miščenkovs, 8.klase)
''Man ļoti patika radošajā darbnīcā veidot savu 3D maketu, vienīgi žēl, ka pietrūka laika.” (S. Bergšteine)
''Man labāk patika teorētiskā daļa, jo varēju daudz uzzināt. Es neesmu radošs cilvēks, tāpēc otrā daļa man patika mazāk.''
''Labprāt aizbrauktu uz Siguldu un redzētu modeļus un ierīces tur. Ļoti zinoši un prasmīgi bija nodarbību vadītāji.''
''Iemācījos, ko un kā jārīkojas ar lodāmuru.''
''Pasākums mums rosināja interesi par profesijām, kas saistās ar dažādām tehnoloģijām. Maketu veidošanai, savas idejas attīstīšanai nedaudz pietrūka laika.''
''Bija noderīgi uzzināt, kā darbojas mehānismi, sensori, bet sapratu, ka šādu darbu nevarētu darīt – man pietrūktu pateicības.''
''Es uzzināju dažādas lietas, kā programmēšana noder tehnoloģiju un robotu izveidošanā un darbināšanā.''
''Teorijas daļā bija diezgan garlaicīgi, bet uzzināju nākotnei noderīgas lietas – kā uzsākt jaunu uzņēmumu, biznesu. Praktiskā daļā varējām izpausties pēc pašu vēlmēm.''

izglītības projkets