Statuss:
Noslēdzies
ERAF_ES

Projekta realizētājs: Limbažu novada pašvaldība

Projekta ilgums: 18 mēneši (no 2011.gada februāra līdz 2012.gada augustam)

Projekta izmaksas: 399 493 Ls, no tiem 84% - ERAF finansējums, 13% - pašvaldības līdzfinansējums, 3% - valsts dotācija

Projekta mērķis: uzlabot satiksmes drošību apdzīvotās vietās, likvidējot „melnos punktus” jeb satiksmes drošībai bīstamās vietas - ne tikai tās, kur ir liels avāriju un bojā gājušo skaits, bet arī potenciāli bīstamās vietas, veicot dažādus transporta infrastruktūras uzlabošanas un satiksmes organizācijas pasākumus, lai ar iespējami mazākiem līdzekļiem panāktu satiksmes drošības līmeņa uzlabošanos. Piemēram, krustojumu pārbūve un energoefektīva ielu apgaismošana, luksoforu uzstādīšana, gājēju celiņu un gājēju pāreju ierīkošana.

Projekta apakšmērķis: sakārtot satiksmes infrastruktūru Limbažu pilsētā, veicot Jūras un Ozolaines ielu kurstojuma rekonstrukciju, kas uzlabos satiksmes dalībnieku drošību.

Projekta kopsavilkums: Projekta rezultātā esošais krustojums tiks pārveidots par mazo rotācijas apli ar nobrauktuvēm. Šāds risinājums izvēlēts, lai uzlabotu satiksmes drošību krustojumā un palielinātu tā caurlaides spēju, kā arī nodrošinātu ērtāku un drošāku automašīnu iebraukšanu krustojumā no valsts autoceļa Dūči - Limbaži pa Jūras ielu, kurā pēc ceļa rekonstrukcijas pēdējā posma pieaugs noslodze. Satiksmes organizācijas uzlabošanai paredzēts uzstādīt ceļa zīmes, kas informēs, brīdinās un disciplinēs satiksmes dalībniekus pārvietoties pa apli. Paredzēts izgaismot krustojuma teritoriju, īpašu uzmanību pievēršot gājēju pārejām. Pie tām plānots uzstādīt laternas ar cita gaismas spektra apgaismojumu. Gājēju drošībai uzstādīs gājēju barjeras. Gājēju kustība tiks organizēta pa ietvēm, kas atradīsies visapkārt rotācijas aplim.

Limbažos Jūras un Ozolaines ielu krustojumā veidos rotācijas apli

Atbalstu guvis Limbažu novada pašvaldības iesniegtais projekts par Jūras un Ozolaines ielas krustojuma rekonstrukciju Limbažos. To finansēs Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Krustojums tiks pārveidots par rotācijas apli. Šāds risinājums izvēlēts saistībā ar ceļa Limbaži – Dūči rekonstrukcijas pēdējā posma noslēgumu, kā rezultātā palielināsies Jūras ielas nozīme un pieaugs satiksmes intensitāte. Rotācijas aplis uzlabos satiksmes drošību un palielinās krustojuma caurlaides spēju. Gājēju drošībai tiks uzstādītas gājēju barjeras. Visapkārt rotācijas aplim tiks izbūvētas gājēju ietves. Krustojuma teritorija tiks izgaismota, īpašu uzmanību pievēršos gājēju pārējām. Pie tām uzstādīs laternas ar cita gaismas spektra apgaismojumu.

Šobrīd noslēdzies iepirkums par projekta autora un būvuzraudzību. Tiek gatavota iepirkuma dokumentācija būvniecības darbiem, kas varētu sākties vasaras otrajā pusē. Paralēli tam norisināsies darbi ūdenssaimniecības attīstības projekta 3.kārtā. Vispirms notiks ūdens un kanalizācijas tīklu rekonstrukcija, pēc tam uzsāksies rotācijas apļa izveide.

Projekta kopējās izmaksas ir 399 493 Ls, no tām 84% veido ERAF finansējums, 13% - pašvaldības finansējums un 3% - valsts dotācija.

Limbažos uzsāks Jūras un Ozolaines ielu krustojuma rekonstrukcijas projektu

Limbažu novada pašvaldības projektam par Jūras un Ozolaines ielu krustojuma rekonstrukciju Limbažos noskaidrots iepirkuma uzvarētājs - būvdarbus veiks SIA „Limbažu ceļi”. Projekta vadītājs Ģirts Ieleja skaidro, ka šogad tiks uzsākti sagatavošanās darbi – ceļazīmju iegāde un citi, bet paši būvdarbi sāksies nākamā gada pavasarī un noslēgsies rudenī.

Jau ziņots, ka projekta ietvaros krustojumu paredzēts pārveidots par rotācijas apli. Šāds risinājums izvēlēts saistībā ar ceļa Limbaži – Dūči rekonstrukcijas pēdējā posma noslēgumu, kā rezultātā palielināsies Jūras ielas nozīme un pieaugs satiksmes intensitāte. Rotācijas aplis uzlabos satiksmes drošību un palielinās krustojuma caurlaides spēju. Gājēju drošībai tiks uzstādītas gājēju barjeras. Visapkārt rotācijas aplim tiks izbūvētas gājēju ietves. Krustojuma teritorija tiks izgaismota, īpašu uzmanību pievēršos gājēju pārējām. Pie tām uzstādīs laternas ar cita gaismas spektra apgaismojumu. Paralēli šim projektam norisināsies arī darbi pilsētas ūdenssaimniecības attīstības projekta 3.kārtā.

Projekta sākotnējās kopējās izmaksas tika plānotas 399 493 Ls, no kurām 84% finansē Eiroas Savienība ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda starpniecību, 3% - Latvijas valsts, 13% ir Limbažu novada pašvaldības līdzfinansējums. Iepirkuma procedūras rezultātā pašvaldības daļa palielinājās par Ls 102 309 un veido Ls 154 243,18. Aktivitāti administrē Satiksmes ministrija sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.

Īslaicīgi pārtraukti darbi Jūras un Ozolaines ielu krustojumā

Lai īstenotu novada pašvaldības projektu par Jūras un Ozolaines ielu krustojuma rekonstrukciju, paralēli nepieciešams veikt plānotos darbus apakšzemes komunikāciju izbūvē, kas atrodas tieši zem izbūvējamā krustojuma, saskaņā ar SIA „Limbažu komunālserviss” īstenojamo projektu „ Ūdenssaimniecības attīstība Limbažos, III kārta”.

„Lai nerastos absurda situācija, ka vēlreiz jālauž uzlietais asfalts, šobrīd jāpagaida, kamēr tiks īstenots ūdenssaimniecības projekts”, stāsta projekta vadītāja asistente Dace Romberga.

Kā informē SIA „Limbažu komunālserviss” valdes loceklis Normunds Zaķis, ūdenssaimniecības projektā pašlaik turpinās darbs, lai pabeigtu iepirkuma procedūru par projektā paredzēto komunikāciju izbūvi krustojumā.

Savukārt būvniecības darbu izpildītājs SIA „Limbažu ceļi” uzsver, ka, lai pabeigtu būvniecības darbus krustojumā, nepieciešams trīs mēnešu laika periods pēc ūdenssaimniecības komunikāciju izbūves.

Pašvaldība cer, ka līdz ar ziemas sākšanos Jūras un Ozolaines ielu krustojums tiks pabeigts.

Jau ziņots, ka projekta ietvaros krustojumu paredzēts pārveidot par rotācijas apli. Šāds risinājums izvēlēts saistībā ar ceļa Limbaži – Dūči rekonstrukcijas pēdējā posma noslēgumu, kā rezultātā palielināsies Jūras ielas nozīme un pieaugs satiksmes intensitāte. Rotācijas aplis uzlabos satiksmes drošību un palielinās krustojuma caurlaides spēju.

Projekta sākotnējās kopējās izmaksas tika plānotas 399 493 Ls, no kurām 84% finansē Eiroas Savienība ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda starpniecību, 3% - Latvijas valsts, 13% ir Limbažu novada pašvaldības līdzfinansējums. Iepirkuma procedūras rezultātā pašvaldības daļa palielinājās par Ls 102 309 un veido Ls 154 243,18. Aktivitāti administrē Satiksmes ministrija sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.

Limbažos noslēgusies Jūras un Ozolaines ielu krustojuma rekonstrukcija

Limbažos noslēdzies Limbažu novada pašvaldības īstenotais un Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) atbalstītais projekts, kurā Jūras un Ozolaines krustojums pārveidots par rotācijas apli.

Šāds krustojuma risinājums izvēlēts saistībā ar ceļa Limbaži – Dūči rekonstrukcijas pēdējā posma noslēgumu, kā rezultātā palielināsies Jūras ielas nozīme un pieaugs satiksmes intensitāte. Rotācijas aplis sniedz iespēju uzlabot satiksmes drošību un palielināt krustojuma caurlaides spēju. Gājēju drošībai uzstādītas gājēju barjeras. Visapkārt rotācijas aplim izbūvētas gājēju ietves. Krustojuma teritorija izgaismota, īpašu uzmanību pievēršos gājēju pārējām. Pie tām uzstādītas laternas ar cita gaismas spektra apgaismojumu. Darbus veica SIA „Limbažu ceļi”.

Projekta koordinatore, Limbažu novada pašvaldības Attīstības nodaļas attīstības un projektu koordinatore Dace Romberga uzsver: „Lai gan projekta īstenošanas termiņu bija nepieciešams pagarināt, jo vienlaicīgi krustojuma teritorijā tika veikta apakšzemes komunikāciju izbūve ūdenssaimniecības sakārtošanas projektā, ko realizēja SIA „Limbažu komunālserviss”, tomēr līdz ar ziemas iestāšanos visi plānotie darbi krustojuma rekonstrukcijai tika pabeigti. Pilsētā šis ir pirmais apļveida krustojums, kas prasa zināmas iemaņas transporta līdzekļu vadītājiem. Kā zināms, apļveida krustojumu veido, lai transporta līdzekļi samazinātu ātrumu, iebraucot pilsētā, un, neaizkavējot satiksmes plūsmu, izbrauktu krustojumu vajadzīgajā virzienā. Projektu īstenojot, Limbažu pilsēta ir ieguvusi gan rekonstruētu ielu infrastruktūras objektu, gan sakārtotu teritoriju.”

Projekta kopējās izmaksas sākotnēji tika plānotas 399 493 Ls, no kurām 84% finansē Eiropas Savienība ar ERAF starpniecību, 3% - Latvijas valsts, 13% ir Limbažu novada pašvaldības līdzfinansējums. Iepirkuma procedūras rezultātā pašvaldības daļa palielinājās par Ls 102 309 un veido Ls 154 243,18. Aktivitāti administrē Satiksmes ministrija sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.