tilts

Trešdien, 10. decembrī plkst. 11.00 Salacgrīvā, atzīmējot Salacas tilta būvdarbu pabeigšanu, pie jaunā tilta piestiprinās piemiņas plāksni. Pasākumā piedalīsies VSIA Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis un valdes loceklis Verners Akimovs, SIA Nordes Būve valdes loceklis Gegams Hanamirjans, SIA Tilts valdes loceklis Artjoms Gridņevs, Limbažu novada domes priekšsēdētāja Sigita Upmale, kā arī projektētāju SIA Projekts 3 un būvuzraudzības AS Ceļuprojekts pārstāvji.

Jaunā Salacas tilta būvdarbi ir pilnībā pabeigti: pagaidu tilts nojaukts, sakārtotas tilta pieejas, upes nogāzes, veikta labiekārtošana. Kā zināms, satiksme pār jauno tiltu tika atvērta 12.novembrī.

Darbus Salacgrīvā sāka 2024. gada 10. jūnijā ar pagaidu tilta izbūvi, kas ilga līdz 30. augustam, kad uz to pārslēdza satiksmi un no Ainažu puses sāka vecā tilta demontāžu un jaunu balstu izbūvi. Tēraudbetona sijas tika novietotas uz balstiem, izmantojot uzbīdīšanas metodi, uzbīdīšanu sāka šā gada februārī un pabeidza jūlija beigās. Pēc tam uzstādīja veidņus un stiegrojumu betonēšanas darbiem tilta brauktuves un gājēju ietvju izbūvei, kam sekoja brauktuves seguma un aprīkojuma izbūve.

Jaunā tilta būvdarbu laikā bija jāievēro stingras vides prasības, tehnoloģijas tika saskaņotas ar Valsts vides dienestu un institūtu BIOR. Lai veiktu darbus lieguma laikā, kad Salacas upē atrodas nārstojošās zivis, bija jāievēro sekojoši ierobežojumi:

  • diennakts tumšajā laikā jāpārtrauc darbi, jo upes izgaismošana nav pieļaujama;
  • rievsienu iedziļināšana un citi ar skaļu troksni vai augstu ūdens piesārņošanas risku saistīti darbi jāveic periodā, kad migrācijas intensitāte ir iespējami zema, kas nozīmē maksimāli jāizvairās no šādu darbu veikšanas laikā, kad pūš “jūras” jeb ziemeļrietumu, rietumu un dienvidrietumu vējš un/vai upē ir salīdzinoši augsts caurplūdums; iespēju robežās šādus darbus jāveic laikā, kad pūš “krasta” jeb ziemeļaustrumu, austrumu un dienvidaustrumu vējš un/vai upē ir zems caurplūdums;
  • darbu veikšanā jāizmanto instrumenti un aprīkojums, kuru ekspluatācija ir saistīta ar iespējami mazu troksni.

2024. gadā valsts pārņēma tiltu un zemi savā īpašumā un projekta realizāciju uzticēja LVC. Pērn pavasarī noslēgts līgums ar PS NB&Tilts par jauna tilta pār Salacu izbūvi, šī piegādātāja piedāvājums bija ar zemāko cenu – 14 971 552,94 eiro (bez PVN). PS  veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS. Jauna tilta būvniecība līdzfinansēta no EISI ar 7 548 242,50 eiro, pārējā daļa ir valsts finansējums. Būvdarbu būvuzraudzību nodrošināja AS Ceļuprojekts. Pēc Limbažu novada pašvaldības pasūtījuma tiltu projektēja SIA Projekts 3. 

Jaunā četru laidumu tēraudbetona siju tilta kopējais tilta platums ir 14,5 m, brauktuves platums – 8 m. Abās pusēs izbūvēta 2,5 m plata ietve, virs trešā balsta izbūvēts paplašinājums ar ietves platumu 4,5 m, izveidojot skatu laukumus. Uz tilta izbūvēts energoefektīvs apgaismojums, tostarp apgaismojums iestrādāts arī tilta margās. Ietves paredzētas arī tilta abos galos zemtilta daļā – Ainažu pusē ietve tiks savienota ar esošo pašvaldības infrastruktūru gar Salacas upi, bet Rīgas pusē tā būs izveidota lokāli, ar kāpnēm tās galā.

 

Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa

Saistītas tēmas

Ielas un ceļi Salacgrīva Satiksme