izglitiba

7. novembrī Ungurpilī, bibliotēkā “SALA”, norisinājās apmācības “Darbā ar jaunatni iesaistīto apmācības medijpratības jomā”, kurās piedalījās jaunatnes darbinieki, pedagogi un citi speciālisti, kas ikdienā strādā ar jauniešiem Limbažu novadā.

Apmācību mērķis bija stiprināt dalībnieku izpratni par medijpratību, attīstīt prasmes kritiski izvērtēt informāciju un iegūt praktiskus rīkus, ko izmantot darbā ar jauniešiem.

Dienas gaitā dalībniekiem bija iespēja piedalīties praktiskās nodarbībās un diskusijās, ko vadīja Līga Siliņa, Jauniešu centra BAMBUSS vadītāja un praktiskās medijpratības speciāliste, un Ginta Salmiņa, neformālās izglītības mācību vadītāja, izglītojošo spēļu un metožu izstrādātāja, biedrības “Izglītojošo spēļu un metožu asociācija” valdes locekle.

Līgas Siliņas vadītajā nodarbībā dalībnieki iepazina dažādās medijpratības puses – ko labāk darīt un ko nedarīt. Caur praktisku darbošanos viņi guva pieredzi satura veidošanā un saprata, kādus rīkus visefektīvāk izmantot, lai piesaistītu plašāku jauniešu auditoriju.
Dalībnieki apguva arī, kā
kritiski izvērtēt informācijas avotus, atpazīt dezinformāciju un manipulatīvas ziņas, kā arī veidot uzticamu un atbildīgu saturu digitālajā vidē.
Tika pārrunāta arī
sociālo tīklu algoritmu ietekme un tas, kā palīdzēt jauniešiem labāk izprast savu lomu digitālajā vidē – gan kā satura patērētājiem, gan kā tā veidotājiem.

Savukārt Gintas Salmiņas vadītajā nodarbībā apmācību dalībniekiem bija iespēja aplūkot medijpratību no cita skatpunkta – iepazīstot, kā ar dažādām spēlēm un praktiskām tehnikām iespējams “uzasināt” domāšanu un kļūt erudītākiem mediju pasaulē.
Dalībnieki izmēģināja dažādas interaktīvas metodes, kas palīdz
attīstīt kritisko domāšanu, sadarbības prasmes un spēju analizēt informāciju no vairākiem skatpunktiem. Nodarbības laikā tika gūtas praktiskas un noderīgas zināšanas par to, kā attīstīt medijpratību gan pašiem, gan jauniešos, veicinot atbildīgu un apzinātu informācijas lietošanu digitālajā vidē.

Apmācību programma ietvēra gan teorētiskus, gan praktiskus elementus — sākot ar iepazīšanos un diskusijām par informācijas drošību, līdz radošiem uzdevumiem, kas palīdzēja apgūt medijpratības metodes, ko izmantot jaunatnes darbā.
Pasākuma noslēgumā dalībnieki izvērtēja apgūto un dalījās idejās par to, kā šīs zināšanas turpmāk izmantos savā profesionālajā darbībā.

Darbā ar jaunatni iesaistīto apmācības medijpratības jomā tika organizētas projekta “Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās” ietvaros. Projekts tiek īstenots ar ES Atveseļošanas fonda atbalstu.

Par Atveseļošanas fondu”

Atveseļošanas fonds (Recovery and Resilience Facility) ir EK centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kas izveidota papildus 2021.–2027. gada plānošanas perioda ES daudzgadu budžetam. Tās mērķis ir atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, kā arī mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi. No Atveseļošanas fonda Latvijas tautsaimniecībā līdz 2026. gada beigām paredzēts investēt 1,97 miljardus eiro, īstenojot reformas un veicot investīcijas visos sešos Atveseļošanas fonda darbības virzienos: Klimats un enerģētika (tai skaitā REPowerEU), Digitālā transformācija, Nevienlīdzības mazināšana, Ekonomikas transformācija, Veselība un Likuma vara.

Atveseļošanas fonda reformas un investīcijas Latvijā tiek finansētas no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (European Commission Recovery and Resiliance Facility) budžeta līdzekļiem ar valsts budžeta līdzfinansējumu.

Uzzini vairāk: www.esfondi.lv

Autors: Jaunatnes darbiniece Karīna Noriņa

Saistītas tēmas

Izglītība Jaunatne