Projekti, fondu aktualitātes
Logo

Maija beigās  noslēdzās PuMPuRS projekts "Stipra klase-stipri jaunieši", kurā piedalījās Limbažu Valsts Ģimnāzijas 8.c klase. Šī projekta aktivitātes skolēniem  tika veidotas galvenokārt  klases kolektīva stiprināšanai. Tajās tika ietverta arī iespēja katram darboties gan individuāli, gan  komandā. Sākotnēji klasei projekta ietvaros bija paredzēta  neviena vien sevis un komandas pilnveides aktivitāte, bet, ņemot  vērā visus ierobežojumus un attālinātās mācības, klātienē iznāca tikties ļoti maz. Visas nodarbības notika pavasara cēlienā, kur divu tiešsaistes nodarbību laikā jaunieši ar digitālo rīku palīdzību tika iesaistīti dažādu interesantu uzdevumu veikšanā, kas ļāva skolēniem vairāk iepazīt vienam otru. Projektā tika izmantots gan pāru, gan grupu darbs, un viss pēc tam tika pārrunāts un izdarīti secinājumi par paveikto.

Maijā, ievērojot Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumus,  tikāmies arī divās klātienes nodarbībās, kas bija  vērstas uz klases kolektīva saliedēšanu, komandas darbu un savstarpējās saskarsmes kultūru. Šīs divas aktivitātes īpaši nozīmīgas bija tieši satikšanās un socializēšanās dēļ pēc attālinātā mācību procesa šajā mācību gadā. 26.maijā 8.c klases skolēni devās pārgājienā, kura galvenais uzdevums bija sadarbošanās kopējā mērķa sasniegšanai. Klases uzdevums bija visiem, vienojoties par taktiku, nokļūt no punkta A līdz punktam B. Spītējot lietum, tika pieveikti aptuveni 15 km pa ceļiem un meža stigām. Neiztika arī bez slapjām kājām, jo klases skolēnu izvēlētais maršruts veda arī caur purvainu vietu. Jaunieši bija  laimīgi par paveikto un atkal pārliecinājās par atziņu, ka, ja arī kas nepadodas, ir jādara, ir jāmeklē risinājums, jo  tikai tā var daudz paveikt. Otrā klātienes tikšanās bija 31.maijā, kas reizē ar šī neparastā mācību gada noslēgumu bija kā projekta finišs. Noslēguma aktivitātes klasei bija vērstas uz sadarbību, kurā  nepieciešams paveikt konkrētus uzdevumus. Šai sadarbībai bija jābalstās uz darbu sadali, spēju meklēt risinājumus ar pieejamajiem resursiem un galu galā sasniegt rezultātu.

Skolēni projekta izskaņā teica paldies par ieguvumiem, mācījās pateikties  tiem, kas ir līdzās, un dalījās savās atziņās. Projekta dalībnieki atzīst, ka ir iemācījušies jaunas un interesantas lietas un ir sapratuši, ka daudzās situācijās nozīmīga ir tieši sadarbība un spēja meklēt risinājumus!

Limbažu Valsts ģimnāzijas 8. c klases audzinātāja Elīna Pētersone