Projekti, fondu aktualitātes

Eiropas Savienības fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” Karjeras attīstības atbalsta programmas ietvaros Pāles un Baumaņu Kārļa Viļķenes pamatskolā notika radošās darbnīcas ''Savu sapņu īstenotāji'' - Baumaņu Kārļa Viļķenes pamatskolā  2017.gada 19.decembrī, bet Pāles pamatskolā – 2017.gada 21.decembrī.
Ilze Zaķe – no zemnieku saimniecības “Ādamsoni” – vadīja nodarbības skolēnu grupām, mācot veidot Ziemassvētku apsveikuma kartiņas.
Nodarbību laikā skolēni tika iepazīstināti ar zemnieku saimniecības saimniecisko darbību, biznesa iespējām. Pati būdama diplomēta dārzniece, pilnveidojusi prasmes noformēšanas darbos, floristikā Ilze sniedz šāda veida pakalpojumus – noformējot svinību zāles, galdus, gatavojot ielūgumus, apsveikumus, galda kartes u.tml. I.Zaķe vairāku skolu skolēniem vadījusi dažāda veida nodarbības – gatavojot apsveikumus, dāvanu kārbiņas, ziepes, ziedu kompozīcijas u.t.t., konsultējusi skolēnus mācību uzņēmējdarbības uzsākšanā, realizēšanā.

Ieva Dārziņa – no zemnieku saimniecības “Jaunkadegi” – vadīja nodarbības skolēnu grupām mācot liet sveces, no vaska plāksnēm veidot eglīšu rotājumus.
Saimniecības īpašnieki iepazīstināja ar zemnieku saimniecības darbību, biznesa iespējām, palīgnozari – dravniecību – nosacījumiem, lai tādu veidotu, kā arī bišu produktiem, to iegūšanu un realizēšanu; vaska sveču u.c. priekšmetu gatavošanu un realizēšanu.
Ar skolu administrācijas un konsultantu (Pālē – Inese Luste) palīdzību tika izveidotas skolēnu grupas un sastādīts grafiks, lai skolēni varētu darboties attīstot dažādas prasmes.

Skolēnu secinājumi, atsauksmes.
- Uzsākt uzņēmējdarbību var visur - jebkur, kur atrodies, tikai jāspēj skatīties ar redzīgām acīm un jābūt uzņēmīgam, nevajag nobīties, būt darbīgam, mērķtiecīgam. Paralēli veiktā saimniecībā – labības audzēšanā, lopkopībā, iesējams attīstīt arī palīgnozares – šajā gadījumā truškopība, dravniecība, noformēšanas darbi. Ja esi uzņēmējs, brīvā laika būs maz.
- Ir ļoti daudz nodarbes, kurās svarīgākais ir prasmju attīstīšana, un ne vienmēr jāiegūst augstākā izglītība – tāpēc jāiepazīst sevi, savas prasmes, dotības un intereses; ka vēlams atrast tādu nodarbošanās, kas patīk. Pie tam šādu priekšmetu veidošana var būt gan hobijs, gan palīgnozare – tāpēc jāapgūst finansu zinības.
- Sveču liešanas darbnīcā vadītāja iepazīstināja ar bitenieka amatu, savu saimniecību . Daži skolēni gandarīti, ka daudz uzzināts par bitēm un biškopību – varēs ar šīm zināšanām dalīties mājās. Skolēni saprata, ka dravniecība ir laikietilpīgs, samērā grūts darbs, ka tās uzsākšanai nepieciešami lieli finansiāli ieguldījumi, pacietība, radošums un labas zināšanas gan specialitātē, gan valodu un mārketinga zināšanas. Ieteikums – jau no mazotnes darboties kopā ar vecākiem, un tad hobijus pārvērst biznesā un nepadoties pie pirmajām neveiksmēm. Pozitīvais – dzīvojot laukos pieejami dabiski produkti. Problēmas – ražojuma pārdošanas grūtības.

- Veidojot kvalitatīvus priekšmetus, nepieciešama pacietība, jābūt mierīgam un radošam, ar fantāziju. Vēlamas priekšzināšanas un prasmes, ko var apgūt mājturības un zīmēšanas stundās kā arī roku un pirkstu veiklība.
Skolēni saprata, ka apsveikumam, ielūgumam, svecei – jebkam, ko pasniedz kādam vai vēlie pārdot, jābūt ideālam un kvalitatīvam. Nodarbībās skolēni apguvuši prasmes gatavojot kartiņas no dažādiem materiāliem, liet un rotāt sveces; darbu veikt precīzi, veidot kompozīcijas. Iepriecināja, ka var brīvi veidot, ko vēlas, kā arī apjausma, ka citiem šie darbiņi padevās, bet ne visi šādu darbu ilgstoši spētu veikt, pietrūktu pacietības un precizitātes. Taču bija skolēni, kuriem sākotnēji nodarbība likās garlaicīga, bet vēlāk domas mainījās. Atsevišķi skolēni novērtēja, ka šāda veida darbošanās viņiem nav piemērota, bija arī jūtams laika trūkums. Bija skolēni, kas izteica domu par vizuālās mākslas skolotāja profesijas apgūšanu.
Raksturīgi, ka daļa skolēnu pievēršoties praktiskām nodarbēm, nebija uztvēruši informāciju par šo darbību saistību ar mazo biznesu.
- Nodarbībām visaugstākais novērtējums – 10 balles par 100% un apziņa, ka līdzīgus priekšmetus iespējams pagatavot arī mājās; ieteikumi, ka šādas nodarbības varētu būt biežāk.

izglītības projkets copy