Izglītība
spec skola

Jauno gadu iesākot ir sena tradīcija atskatīties uz iepriekšējā gadā paveikto! Tad nu pārskatīsim kā mums ir veicies un ko esam paveikuši pirmajā mācību gada semestrī.

Mācību gadu uzsākām ar gatavību realizēt 4 speciālās pirmsskolas (bērnudārzs) izglītības programmas, 2 speciālās pamatizglītības (1. – 9. klase) programmas un 2 profesionālās (pēc 9. klases) pamatizglītības programmas. No 1. septembra līdz otrā semestra sākumam skolēnu kopējais skaits skolā ir pieaudzis līdz 90 izglītojamiem. Tas rada pārliecību, ka ar savu pedagoģisko darbu, atbalsta sistēmu un vides labiekārtošanu esam saņēmuši vecāku uzticēšanos izvēloties mūsu izglītības iestādi.

Skolas mācību darbs tiek realizēts atbilstoši katra izglītojamā vecumam, spējām un vajadzībām.

Lai uzlabotu pirmsskolas izglītības programmas realizēšanu grupiņā “Bitītes”, mazākie skolas iemītnieki pārcēlās uz lielāku telpu, kas nodrošina pilnvērtīgāk realizēt bērnu izziņas un apmācības procesus pa mācību jomu centriem. Šobrīd grupiņā ir  10 bērni, kuri veiksmīgi apgūst socializācijas, pašapkalpes un izglītošanās procesus, ievērojot viņa attīstības likumsakarības un vajadzības. “Skanīgais bišu strops” gaida vēl jaunas “bitītes” savā pulciņā!

Pamatizglītības (1. – 9. klase) posmā turpinām realizēt divas speciālās izglītības programmas: speciālās pamatizglītības programma izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem (21015811) un speciālās pamatizglītības programma izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem (21015911). Mācību procesa realizācijas uzlabošanai vēl 3 mācību kabineti tika aprīkoti ar interaktīvajām tāfelēm, saņēmām jaunus portatīvos datorus, kurus skolēni ļoti labprāt izmanto dabaszinību un vēstures mācību stundās. Pedagogi regulāri pilnveido materiāli tehnisko bāzi un atjauno skolas metodisko materiālu krātuvi, daloties ar kolēģiem ar pašu izstrādātiem mācību materiāliem.

Liels atbalsts skolēniem ir skolas atbalsta personāls. Montesori un klusuma nodarbības ir skolotājas Elīnas Grīnbergas pārziņā, palīdzot uzlabot skolēnu mācīšanās un koncentrēšanās prasmes, skolotāja ir arī sociālais pedagogs, kura veido sadarbību un komunicē ar skolēnu vecākiem un pašvaldības institūcijām; logopēde – Mārīte Ozola vada individuālās un grupu nodarbības skolēnu valodas uzlabošanai, sensorās un ABA terapijas nodarbības, kuras ir ļoti liels ieguvums skolēniem, kuriem ir diagnosticēti  autiskā spektra traucējumi.; fizioterapeite Agnese Runce – novērtē skolnieku fizisko formu un palīdz pildīt stāju un gaitu uzlabojošus vingrinājumus; Kanis terapeite Ingūna Tihomirova kopā ar saviem apmācītajiem sunīšiem vada nodarbības, kurs veicina skolēnu uzmanību, sadarbību, koncentrēšanās spējas u.c. funkcionālas darbības;  koriģējošā vingrošana un peldbaseina apmeklējumi ir sporta skolotājas Aijas Veispāles – Cīrules darbības lauks, organizējot individuālas un komandu nodarbības fiziskās labsajūtas uzlabošanai; skolas medmāsa Jeļena Luste tur rūpi par skolēnu fizisko un garīgo labsajūtu, lielākā apjomā savu darbu turpinās psiholoģe Sarmīte Legzdiņa – papildus tiešajiem darba uzdevumiem ieinteresējot skolēnus ar Pasaku terapiju, Uzskatām, ka ir ļoti svarīgi nodrošināt atbalsta pasākumus pēc iespējas vairāk, nodrošinot iespēju tos saņemt vienuviet, pēc iespējas tuvāk savai dzīves vietai.

Svarīgs ir darbs un atbalsta sniegšana ne tikai skolniekiem. Pirmajā mācību pusgadā esam izveidojuši atbalsta grupu vecākiem, kuru bērniem ir autiskā spektra traucējumi. Bieži vien pietiek ar savstarpēji saprotošu vārdu, atbalstošu padomu vai iespēju kādu brītiņu veltīt laiku sev. Otrajā semestrī jau plānojam pirmo tikšanos sadarbības grupai – ikvienam vecākam ar pirmsskolas vecuma bērniem, kuri kopā ar mūsu speciālistiem pavadīs kopā laiku spēlēs un rotaļās, izmantojot Montesori pedagoģijas pieeju.

Katram bērnam ir svarīgi augt un attīstīties viņam piemērotā un atbilstošā vidē, kurā viņš tiek saprasts, uzklausīts, atbalstīts un, kur viņš var saņemt sev vislabāko palīdzību, lai varētu iegūt zināšanas, apgūt prasmes un attīstīt spēju iekļauties sabiedrībā, uzlabojot savas dzīves kvalitāti.

Mūsu skolas kolektīvs aicina Jūs uzdrīkstēties, nebaidīties un iepazīties tuvāk, jo mēs esam atvērti uz sadarbību rūpējoties par jūsu bērnu, lai viņš izaugtu par laimīgu cilvēku!

Limbažu novada speciālās pamatskolas direktore Agija Straume